Gimgim'de JES'e karşı direniş sürüyor

Paylaş:
MÛŞ - Gimgim'a bağlı Xwarik köyünde JES projesine karşı başlatılan çadır nöbeti, 10'uncu gününde davul zurna eşliğinde çekilen halaylarla devam etti.  
 
Mûş’un Gimgim (Varto) ilçesine bağlı Xwarik köyü sınırları içerisinde planlanan Jeotermal Enerji Santraline (JES) karşı kurulan çadır nöbeti 10'uncu gününde devam etti. Gimgim Ekoloji Platformu Gençlik Meclisi öncülüğünde başlatılan nöbete ilk günden beri dayanışma ziyaretleri sürüyor. "Emeği sömürme, doğayı tüketme" ve "No hard mîrasê kal û bavikan o. Bavokê ameyoxî yo, JES newazenîme" pankartlarının asıldığı nöbette yurttaşlar, davul zurna eşliğinde halaya durdu. Coşkulu bir şekilde halaya duran yurttaşlar, proje iptal edilene kadar direnişlerinden vazgeçmeyeceklerinin mesajını verdi.
 
Projenin sondaj tarihi yaklaşırken, projeden etkilenen en az 16 köy arasında 25 Mayıs'a kadar düzenlenen nöbet listesi kapsamında, bugün nöbeti Hemûg ve Ûskûran köyü sakinleri devraldı.